Midsommarmat

Nu är vi hemma igen efter en midsommarhelg i skärgården! Och jag skulle nog vilja påstå att denna helg innefattade det mesta som en svensk midsommar ska göra... Fast om man kollar på min midsommartallrik så kanske man kan upptäcka ett "fel", någonting som saknas...
   Ja, det är sillen. Jag är inget större fan av just sillen, men jag kör i stället på inlagd strömming. Kanske är det inte smaken som hindrar mig ifrån att äta sill, utan konsistensen och utseendet. Den ser helt enkelt inte aptitligt ut, enligt min smak. Fast det är klart, vissa tycker säkert desamma om min inlagda strömming :P



Men det är inte bara strömming som pryder denna härliga tallrik. Utan den får även sällskap av den självklara färskpotatisen, gräddfil med egenodlad gräslök från trädgården, rostbiff med peppar, lite paprika, två köttbullar ;P och en knaprig Wasa havreknäckemacka (som både jag och Anna idag konstaterade är det godaste knäckebrödet).

Hur såg er midsommartallrik ut? Och hur firades den? Berätta mer än gärna! :D
// Pernilla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0