Kungsholmen

Igår dinerade jag, min lillasyster och min mor på restaurangen Kungsholmen. Som det hörs på namnet så ligger restaurangen på just Kungsholmen. Ett trevligt ställe med god mat som inte är allt för dyr.
Det fina med Kungsholmen är att det finns något för alla smaker. De har sju - åtta stycken olika kök, däribland Grill bar, Bread Bar och Soup Bar. En till sak som är bra är att man, på de flesta rätter, kan välja om man vill beställa en hel eller en halv portion. I och med detta koncept kan man göra som min mor gjorde och få en kväll med många smakupplevelser - hon valde tre halvportioner och sedan efterrätt. Då var hon väldans mätt, men min mor är liten i maten.
Själv så åt jag, som alltid, svampsoppa till förrätt, vilken idag var en kantarellsoppa. Till varmrätt åt jag linguinie frutti de mar, för att sedan avsluta med en vitchoklad cheesecake med citronsorbet. Soppan var gudomligt god, den rekomenderar jag verkligen om ni väljer att besöka Kungsholmen. Huvudrätten var dock medioker, medan efterrätten var underbar.


Min syster tog sushi till förrätt


Kittet och min kantarellsoppa

// Anna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0