Kattmat

Att strömming är kattmat och därför borde undvikas av människor får jag ofta höra av min far. Han är inte dirket någon större fisk-människa, utan föredrar hellre en rejäl köttbit, karl som han är...Men jag håller absolut inte med honom. Som Anna tidigare skrivit så är ju fisk otroligt nyttigt och dessutom så gott! Men smaken är delad, precis som vissa kroppsdelar, och min far delar inte min strömmingspassion. 
   Men det gör däremot mor min, och tur är väl det för då kan jag få hemlagad strömming med potatismos till middag. Vilket jag fick idag :) 

Min farfar uppskattar också den goda lilla strömmingen, och han är faktiskt just nu ute och fiskar strömming (någon stans i Sveriges avlånga land) och jag tror som det fantastiska älsklingsbarnbarn jag är, att jag kommer att få ta del utav hans fångst ;)

                              



Den fiina slutprodukten, som är så enkel men ack så god

Håller ni med mig eller anser ni att detta är kattmat?

                                                                                                                             // Pernilla <3 

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Stekt sill och potatismos.. mmmmmmmmmmmmmmmmmm så gott:-)

2008-07-16 @ 20:27:10
URL: http://caffepaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0