Härliga morgon!

Frukosten är som väl känt vår viktigaste måltid på dagen. Och för mig så är den i princip helig. Det skulle aldrig falla mig in att hoppa över den, särskilt inte när det ju finns en massa underbara godheter att äta på morgonkvisten. Som nu till exempel har det bakats scones, och det inge mindre än kardemummascones. Det var ett gammalt recept som jag sparat på länge, och idag tycktes det vara den rätta dagen för det, med regn och gråmulet väder ute. Perfekt för en mysig frukost! :)

Receptet jag följde skiljde sig lite ifrån ett vanligt sconesrecept, men det går lika bra att tillsätta kardemumma i den vanliga smeten du gör. Det är ju kul med lite variation. Men jag måste nog säga att den klassiska scones ända slår alla andra sorter...



Men den här var inte helt fel den, tillsammans med en stor kopp grönt te.

// Pernilla

Kommentarer
Postat av: Anna

Prova att smaksaätta dem med oregano och basilika. Strö över lite grovsalt på toppen. Mummma! :D

2008-06-14 @ 10:18:15
URL: http://www.metrobloggen.se/vagenfran137kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0