Gröna gubbar som jag hoppas blir röda

Jordgubbar!
Det är något som de flesta förknippar med härligheter, som t.ex. sommar, sol och värme. Och nu under sommartider frossar i princip hela svenska folket i de små röda gubbisarna. Och bra är väl det då de är sprängfyllda med en massa nyttigheter och som man sen själv  kan välja ifall man vill fortsätta på det nyttiga spåret, och äta dem naturella, eller om man vill lyxa till det (vilket jag rekommenderar alla att göra) med socker, glass, grädde och mjölk.

Men jag har en egen liten jordgubbsbild i mitt huvud som jag skulle vilja förverkliga. Och det är att jag en sommarmorgon ska kunna gå ut i min trädgård och plocka alldeles egna, färska jordgubbar, som jag sen kan hälla i min frukostfil. Tänk er vad härligt!
   Detta försökte jag med förra året genom att plantera några jordgubbsplantor. Men det gick inge vidare. Jag kunde aldrig få njuta eller smaka på en enda gubbe, men det fick däremot mördarsniglarna. Ush, jag hatar dem! De åt upp alla mina jordgubbar som jag hade så stora planer för :(

Så i år håller jag mina tummar riktigt hårt och hoppas varje dag på att sniglarna ska låta mina jordgubbar vara ifred. Jag springer ständigt ut och in genom trädgårdsdörren för att kolla läget i trädgårslandet, och befarar varje gång det värsta...Men än så länge är de alla kvar, dock lite gröna. Så om de bara kan hålla ut ett litet tag till så ska jag väl ändå få kunna äta upp dem till frukost en solig sommarmorgon ;) haha

         

                                                                                      
                                                                                                             
                                                                                                              // Pernilla <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0