Ge mig, tack.

Ibland längtar jag något enormt efter att flytta hemifrån.
Anledningen? - alla köksredskap man måste inhandla!
Jag har gått och suktat efter Rörstrands porslin Kurbits allt för länge nu. Mönstret är ju bara för underbart! Mor min sa att jag kan börja önska mig tallrikar och sådant i present eftersom det kommer att behövas när jag flyttar, vilket kommer ske inom ett år. Jag vill verkligen ha Kurbits tallrikar, men jag vill samtidigt inte ha hela sättet. Jag gillar asymmetri och att mixa olika former, färger och storlekar. Mitt drömporslin är alltså en salig blandning av diverse.

Kurbits mattallrikar

 

Pergola skålar

 

Båda kommer från Rörstrand

 

Vad är ditt favorit porslin?

 

// Anna <3

 


Kommentarer
Postat av: J E N N Y

Jag längtar också (delvis därför) att flytta hemifrån just för alla fina kökssaker som porslin och dylikt som ska inhandlas :) :P



----------------------------

Sorry för reklamen, men jag har en tävling på min blogg, kika in vetja! bluedreams.devote.se



KRAM

----------------------------

2008-06-15 @ 22:35:26
URL: http://bluedreams.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0