American cookies

I vintras när jag fyllde 17 fick jag av min familj en klassisk stor och tjock kokbok. Det kanske inte riktgit är vad de flesta 17-åringar skulle uppskatta som mest, men eftersom jag, likt Anna, älskar allt som har med mat och godsaker att göra, så var det en absolut mycket uppskattad gåva :D
   I denna stora kokbok som är fylld utav äkta svenska maträtter, men även har en härlig blandning utav utländsk och främmande matkultur också, så finns det ett absolut himmelskt recept. Det är ett recept på amerikanska cookies!
Jag lovar, det finns inga godare cookiesar än dem! Eller, jag har i allafall inte lyckats hitta några som slår dem!
   Nu är det så att jag är lite kluven om jag ska ge ut receptet på dem här i bloggen, för det är liksom mitt hemliga recept...om ni förstår vad jag menar. Ett recept som jag kan se mig själv baka om sisådär, 50 år, när jag har fått barnbarn och allt sånt. Jag ska vara tanten med de himmelskt goda cookiesarna:P Haha, ni hör vilka planer jag har för det här lilla receptet ;)
  
Så vi får se hur det blir, kanske ger jag ut receptet, kanske inte...Men jag kan i allafall bjuda på en bild av de nybakta godingarna.

Dock liknar inte de här dem som jag vanligtvis brukar göra. De här är mycket mindre, i lite mera ät-storlek. För annars brukar jag göra dem i fyrdubblad storlek, vilket resulterar i att man sitter och bryter kakan i 4 delar så att man orkar äta upp den. Men för dem som är utrustade med kraftiga käftar (som jag t.ex.) så passar den stora storleken bättre ;P Hehe.



Ha det så bra!

//Pernilla <3


Kommentarer
Postat av: Liljeholmsbron

Bra present ! Ser gott ut :D

2008-06-18 @ 18:58:44
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0