4,5 timme i Staden

Nu är vi tillbaka!
Det blev en tripp in till staden med stort S och mysigt var det. Vi köpte lite smått, åt lunch och fikade.
Lunchen åt vi på John Chris Café som ligger på en tvärgata till Drottninggatan. Anna åt en ciabatamacka med brie och salami, medan Pernilla åt en grov macka med samma pålägg.

Annas recension: Min macka var helt okej, varken mer eller mindre. Den var inte torr och inte saftig. Den var inte äcklig eller supergod. En helt okej macka helt enkelt :). Något som dock inte var okej över huvud taget var deras toalett; äckligare får man nästan leta efter! Toaringen och locket låg på golvet, det fanns inget papper och så var tvålen slut. Enligt mig så tyder en ostädad toalett på oengagerad personal.

Pernillas recension: Det första jag la märke till var att de inte serverade någon riktigt mörk eller grov macka. Detta tyckte jag var synd, för det är annars en stor favorit hos mig. Men jag tog i alla fall det grovaste som jag kunde hitta, och jag måste säga att nog såg den god ut alltid ;) Men tyvärr stämde inte utsidan med smaken. Det första jag var tvungen att göra var att skära bort de hårda kanterna, vilket tog ett tag då kniven inte var skapt för att skära igenom så hårda saker :P Men när väl det var gjort så kunde jag hugga in! Och visst var den god, men inte alls så god som jag vet att sådana mackor kan vara. Med så härliga pålägg som brieost :D och salami (ååå), så är det svårt att inte få en minst lika härlig smörgås, men denna höll inte måttet.
Jag tänker inte beställa en liknande smörgås där igen. Den var hård och torr. Men deras pastasallader såg däremot riktigt mumsiga ut...:D


Pernillas macka såg väldans god ut

Efter lunchen tog vi en sväng in på NK för att kolla på porslin och annat kul. Då blev Anna väldigt sugen på lite te, sagt och gjort så intog vi café hörnan på nedre planet. Det blev en kanna med Grönt Skönt, som var ett gott te, dock så hade det en lite stickande smak som inte kunde mildras med honung.


En bit av Anna + en kopp Grönt Skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0