Alltid lika underbara Rosendals Trädgård

Min dag har hitils varit underbar!
Men, hur skulle den kunna vara något annat efter ett besök på Rosendals trädgård, mitt favorit ställe?
För första gången så var jag där med någon annan än min käre vän Pernilla. Jag var istället där med min käre mor :).
Jag gjorde en annan "första gången" på Rosendal, jag beställde nämligen deras sallad! Innan dess har jag bara ätit deras goda soppor, men eftersom det var fänkålsoppa och jag är överkänslig mot kål så ville jag inte ta någon risk.


Idag erbjöds kycklingsallad med pesto, svarta böner och grönt från trädgården.

Eftersom jag inte tål böner och dressingen som skulle vara ovanpå så fick jag istället mycket mer av den andra maten.
Inte illa att vara laktosintolerant idag!!

Till efterrätt tog jag en jordnöts coockie, den var väldigt god och lagom stor efter en så pass matig sallad. Min mor tog deras underbart goda morotskaka som syns i bakgrunden på bilden.

Nu sitter jag här, två timmar senare och är fortfarande precis lagom go i magen.
Det är ett gott tecken på kvalité!

//Anna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0